agrotehnika

nedjelja, 30.10.2011.

FENDT 939 - Malim jostickom velik traktor nad traktorima čuda radi

fotografije pogledati na fotogalerija
Nadnas = NAŠ UREDNIK, DAMIR RUKOVANJSKI, OSOBNO JE TESTIRAO NAJVEĆI SERIJSKI STANDARDNI TRAKTOR
NASLOV = Malim jostickom velik traktor nad traktorima čuda radi
PODNAS = Taj div, traktor nad traktorima sa svojih 7.775 kubnih cm i comon rail motorom jednostavno nas je tjerao da pomislimo kako ćemo poletiti. Vodom hlađeni Deutz Common Rail motor zapremine 7755 ccm 6 cilindara, ekološka norma Euro 4, te iznad svega snaga 390 KS su ono što ovog traktora čini impozantnim i moćnim
Najveći serijski standardni traktor Fendt 939 Vario,već dugo nam je u fokusu zanimanja. No, stalno odgađanje dovelo je i do toga da smo imali osječaj da smo za nešto zakinuti. Za osjećaj vožnje Fendta 939 vario. Taj stroj kojega pogoni motor snage 390 konjskih snaga doslovce je lagano se izmigoljio iz hale. Okrenuli smo ga u gotovo jednom centimetru pomicanja. Zanimalo nas je zašto se ljudi odluče dati 210 tisuća eura. No, vožnja već po asfaltnoj pisti i upotreba sve automatike doista daje do znanja da se s nama toga trenutka događa nešto veliko. Moramo istaći da je spominjana cijena bez PDV-a. Kada se još to doda od cifre nam se zavrti u glavi. No, kako smo dodavali gas i vidjeli kako i po četiri brzine prođe ubrzanja za nekoliko sekundi glava prestane boliti i izmamljuje nam osmjeh na lice. Nema polja koje s ovim više od 10 tona teške grdosije ne bi riješili. Taj div, traktor nad traktorima sa svojih 7.775 kubnih cm i comon rail motorom jednostavno nas je tjerao da pomislimo kako ćemo poletiti. Malo sami, ali više uz stručnu pomoć i tumačenje Igora Štroka iz Beljeremonta koji je i zastupnik i diler Fendt traktora. Ispušni plinovi su kontrolirani aAd Blue sistemom, a motor s Comon rail se uvijek pokazuje vrhunskim s tim da moramo istaći i kako nema povrata ispušnih plinova u motor. Ispuh je potpuno čist. Ovaj traktor dužine 5,65 metara ima i 10 postono smanjenje potrošnje u odnosu na prethodne modele. Sjedalo je posebno komforno. Čim sjednete on prema vašoj težini osjeti koliko je potrebno ga podesiti da bi vožnju imali što ugodniju. Ono se može podešavati i u dubinu i u nagibu i po duljini. Moguće je i zakretanje sjedala, a Fendt evolution donosi i mogućnost podešavanja okomitog amortizera. Postoji i jedan prekidač kojim podešavamo potporu donjeg dijela leđa. Sjedalo ima svoj grijač i sustav klimatizacije. Podešavaju se i nasloni za ruku. Moramo priznati da smo i u ovom traktoru jednostavno uživali koristeći sve mogućnosti bezbrižne vožnje. Vozilo smo i s upotrebom papučice za gas, ali i s upotrebom josticka. Stvar je navike, ali je ovo s jostickom kada se naviknete puno komotnije.
Mednas = Traktor za velika imanja
Ovaj gigant, s pravom prozvanim, traktor nad traktorima,doslovce nas je ostavio bez riječi. Kakvu zamjerku pronaći?. To nije moguće. Jednostavno u punom smislu riječi traktor za velika imanja koji može sve. Vodom hlađeni Deutz Common Rail motor zapremine 7755 ccm 6 cilindara, ekološka norma Euro 4, te iznad svega snaga 390 KS su ono što ovog traktora čini impozantnim i moćnim. Neto težina 10.500 kg bez utega uz brojne mogućnosti balastiranja prednjeg i zadnjeg kraja traktora karakteristike su samo od nekih koje će posjednike velikih površina voditi pri razmišljanju o kupnji ovog Fendta sa bestupnjevitim Vario mjenjačem, Raspon brzine kretanja od 20 metara na sat a brzina kretanja po cesti je i do 60 km/h,s tempomatom. Ističemo i prednju gibljivu osovina te prednju hidrauliku u serijskoj opremi. TMS –traktor menađment sistem je elektronika koja sinkronizira rad mjenjača i motora i također se prodaje u svakom traktoru. Max broj duplo djelujućih utičnica 8 pozadi sa mogućnošću regulacije protoka ulja preko 10,5 inčnog terminala.
Mednas = Serija 900 vario
Radi se inače o traktoru koji pripada jednoj značajnoj seriji nove generacije 900 vario i koji smo vidjeli još kao prototip u samoj tvornici u Marktoberdorfu u Njemačkoj prošloj jeseni. U radu su europski novinari ga vidjeli na velikom Danu polja u Wadenbrunnu. Taj novi mode, 939, doslovce je kruna serije i sa svojih 390 konjskih snaga objedinjuje sve poznate tehnologije korištene u Fendtu. I kao i uvijek tu je i nešto novih inovacija kao što je Fendt Variotronic, odnosno regulacija pritiska u gumama koja je potpuno integrirana u vozilo.
Inače, ta serija 900 ima raspon snage od 240 do 390 ks, a sam 939 je najsnažniji standard traktor na tržištu. Ovo standard, znači da se radi o traktoru koji se proizvodi standardno u seriji i ima ga u redovitoj prodaji. Ono što smo još kod njega primijetili je i putna brzina od čak 60 kilometara na sat. Fendt 939 ima i najveći mogući promjer gume koji iznosi 2,15 metara. Sam traktor teži, ovisno o opremi, i do 18 tona. Pitamo se uvijek kakav je to motor koji pogoni tako nešto. Radi se o šest cilindarskom motoru, dakako Deutzu, marki kojem je Fendt tradicionalno vjeran. Taj Deutz s 2000 bara u common rail sistemu s visokim tlakom sustava za ubrizgavanje na terenu i dobiva takve performanse i karakteristike kakve smo vidjeli na polju. Obujam motora je 7,8 litara. Ima poboljšan i optimiziran sustav hlađenja i novi turbo punjač s elektronskim upravljanjem. I ovaj motor provodi sistem uštede goriva SCR tehnologijom da zadovolji zahtjeve emisije IIIb / Tier IV. Konstruktori su se vodili ukupnom profitabilnošću traktora, odnosno troškovima po hektaru. Tu se ipak se očituje u potrošnji goriva, a zajedno gledano potrošnja goriva i emisije CO2 su značajno smanjene, a smanjena je i emisija dušikovih oksida i čestica. Sistemom AdBlue odvija se proces izgaranja i nema potrebe za recirkulacijom ispušnih plinova.
Mednas = SCR tehnologija
SCR tehnologija također smanjuje zahtjeve hlađenja i stoga smanjuje gubitke. Fendt Variotronic također postavlja nove standarde. Moramo svakako spomenuti i ISOBUS sistem provođenja kontrole, zatim VarioGuide automatsko upravljanje. Variodoc sistem dokumentiranja. Tu su još neke inovativne opcije. VarioGrip sistem regulacije pritiska u gumama dobitnik je srebrne medalje na Agrotechnici 2009.godine. Radi se o sistemu koji je u cijelosti razvijen u Fendt istraživačkom centru. Jednostavnije rečeno pritisak u gumama se mijenja iz kabine tijekom vožnje. Za sve to imaju vlastiti sistem ventil opreme i kompresora. Tlak u gumama može se povećati za jedan za nekih desetak minuta. No, smanjenje za jedan bar postiže se za samo dvije minute. A rukovanje je još jednostavnije od samog ovog naše objašnjavanja. Običnim pritiskom na jedno dugme. Ulaganja od desetak tisuća eura samo u tu opciju vraća se već nakon dvije do četiri godine, ovisno o korištenju. A normalno, da oni koji kupe takav traktor, imaju potrebu da ga jako mnogo koriste.
Mednas = Anti-lock sustav kočenja
Anti-lock sustav kočenja je prvi ABS sustav koji je na raspolaganju u standardnoj serijskoj proizvodnji a koji se provodi na temeljitom pneumatskom kočionom sustavu. Inače, ova je funkcija svima nama dobro poznata kod osobnih i gospodarskih vozila, no njihovo instaliranje u traktor je ipak veliki izazov u kojem su se fendtovi konstruktori očito dobro snašli. Zašto je zahtjevno? Najviše iz razloga što se za razliku od običnih vozila gume različite veličine na prednjoj i stražnjoj osovini, a i promjer od 2,5 metara je dodatna otežavajuća okolnost. Ovoj funkciji znatno pridonose senzori na svakom kotaču koji sprečavaju blokadu točkova. Odlično to radi i pri kočenju u zavojima i na različitim cestovnim površinama. A ponavljamo i da taj ogromni traktor po cesti vozi 60 km/h i da mu doista treba taj ABS sustav kočenja. Fendt je inače vodeća high-tech brand marka unutar AGCO Corporation, usmjerena prema kupcima s najvišim zahtjevima. Traktori i strojevi za berbu od Fendta su za rad u poduzećima orijentiranih gospodarstava i drugih zanimljivih područja primjene na poljima širom svijeta. Fendt je smatra globalni lider inovacija za poljoprivredne strojeve u mnogim različitim područjima. Ističemo mnoge komparativne prednosti Fendta u odnosu na druge proizvođače. Tu su prije svega prema kazanju stručnjaka Beljeremonta i Fendta i šest do deset posto manja potrošnja u powermix režimu rada u odnosu na prosječnu potrošnju po klasama u odnosu na druge proizvođače. A posebno je važno posjedovanja vario mjenjača. A i TMS traktor menađment sistem koji sinkronizira i optimizira rad motora i mjenjača. Minimalni gubici snage na kardanu u svim režimima rada i to neovisno da li se traktor kreće ili stoji. I mi bi još dodali da Fendt karakterizira i odličan komfor u vožnji i opsluživanju priključnih agregata.
Mednas = Igrao se s plugom
Jedan od pokusnih vozača lijepo je okarakterizirao vožnju opisavši rad riječima da se traktor igrao s plugom kao od šale i da je orao već s tisuću okretaja.
Fendt je danas sastavni dio velike AGCO korporacije koja je osnovana 1990.godine i koja nudi punu liniju poljoprivredne mehanizacije. Imaju sve od traktora, kombajna, linije za sijeno, alate, prskalice, linije i strojeve za proizvodnju krme, obradu tla i slično. Tu su poznate marke u svijetu agro mehanizacije kao što su Challenger, Fendt, Massey Ferguson i Valtra, i distribuiraju se globalno kroz više od 2700 nezavisnih trgovaca i distributera, u više od 140 zemalja širom svijeta. AGCO ima sjedište u Duluth, Georgia, SAD. A valja istaći i snagu kroz brojke, a to je i podatak da je 2009. AGCO ostvario neto prodaju od 6,6 milijardi dolara.
Tekst i slike: Damir RUKOVANJSKI

- 22:09 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Testirali smo nove 6, 7 i 8 R serije John Deere traktore

fotografije pogledati na fotogalerija
Nadnas = AGROTEHNIKA U VOŽNJI TESTIRALA 6, 7 I 8 R SERIJU TRAKTORA JOHN DEERE
NASLOV = Jasno je da granica više nema
PODNAS = Inteligentno upravljanje radom motora daje dodatnih i do 18 kW (25 KS) snage za potrebe transporta, čineći održavanje brzine kretanja lakšim. Naplatci i gume laserski su postavljeni u ravninu u tvornici - sustav usklađuje naplatak i gumu kako bi tvorili savršeni krug i bili sposobni za velike brzine
Reći kako je doista famozno voziti najnovije modele traktora John Deere. No, osjećaj je uvijek isti zadnjih 11 godina koliko vozim i testiram novosti iz svijeta traktora, pa tako i John Deere. Uvijek je to nešto uzvišeno i veliko i doista novo. No, ovoliko novoga u isto vrijeme može malo tko izbaciti. Nekada se pitamo doista gdje su granice. Prvo smo na pisti pregledali sve te modele, a nakon toga smo vozili traktor 6170 R. Prvi broj je oznaka serije. Dakle serija 6, a posljednja je oznaka ona R koja nas i zanima. Iza broja serije je broj konjskih snaga, odnosno horse power kako piše u prospektima i što ovim žuto zelenim jelinima mnogo bolje pristaje. Nakon toga uz pomoć Aluna Fehera iz osječkog Novocommercea probali smo 8360 R. Dakle giganta s 360 konjskih snaga. Na kraju i 7280 R. No, kako mi i nismo baš majstori u radu, ali vozit se znamo poslužili smo svom silom informatike, automatike kako bi smo što manje radili, a na kraju i bez ruku i gasa vozili.
8R Serija traktora raspona je od 206 do 280 kW (280 do 380 KS) 97/68EC s Inteligentnim Power Managementom
Temeljito unaprjeđivanje pet modela s kotačima naše 8R serije traktora znači sačuvati najvišu razinu performansi i učinkovitosti, istovremeno integrirajući široku lepezu novih značajki. A pošto smo perfekcionisti, obvezali smo se i poboljšati vučnu snagu ovih legendarnih traktora. Jesmo li uspjeli u tome? Nastavite čitati...
Nove značajke su prostranija, tiša, udobnija kabina, potpuno unaprijeđene CommandArm kontrole, kutni displej i optimizirane CommandCenter kontrole s dodatnom funkcionalnošću. Tu je i vanjsko osvjetljenje od 360°, završna kvaliteta i izrada kao u auto industriji, više spremišta i naponskih utičnica i na kraju visoko kapacitetna klimatizacija. Posjeduje bolju vidljivost i hidrauliku. Znati ćete da ste na pravom mjestu kada se zavalite u sjedalo vaše nove CommandView II kabine. Kontrole i displeji vidljivi su i razumljivi. Klimatizacija smještena iznad glave odlikuje se čistijim i boljim radom. Rad u tihoj kabini koje je toliko udobna, učinkovita i produktivna, upravo je onakav kakav ste uvijek znali da može biti. Uživajte:
Dodali su kako sitiču 10% više prostora, 7% više stakla i puno više naponskih utičnica za električne uređaje. Čak su povećali i veličinu pomoćnog sjedala i uklopili s Field Office površinom na njegovom naslonu. Selektivni Kontrolni Ventili i utičnice su u različitim bojama kako bi se pojednostavila njihova uporaba.Ova svijetla ideja pretvara noć u dan osiguravajući 360° snažnog osvjetljenja. Nove CommandCenter kontrole. Jednostavno ne postoji bolji način kontrole funkcija i nadgledanja performansi. Sva John Deere sjedala čvrsta su i udobna, ali opcijsko aktivno sjedalo je nešto posebno. Ono vas lišava gotovo 90% vertikalnog kretanja vašeg traktora 8R serije. Time povećava udobnost i smanjuje umaranje.Uski poklopac motora i preglednost svuda uokolo pomaže vam držati radove na oku – bez obzira gledate li prema naprijed, gore, dolje, u stranu ili nazad.
Mednas = Inovativna tehnologija: 9,0 L PowerTech Plus motor
Nevjerojatne performanse i okretni moment 9,0 L PowerTech Plus motora oslobađaju i do 345 KS pri nazivnom broju okretaja motora na 8345R traktoru (a i do 380 KS s Inteligentnim Power Managementom). A ipak, ovaj renomirani motor vodeći je i u ekonomičnosti pri potrošnji goriva. Stoga vaši troškovi rada ostaju iznimno niski.
Četiri ventila po cilindru omogućavaju 9,0 L Power Tech Plus motoru da radi još učinkovitije i uz maksimalne performanse. Turbo punjač promjenjive geometrije (VGT) i visokotlačni CommonRail (HP-CR) sustav ubrizgavanja goriva osiguravaju trenutni odziv na promjenjive uvjete opterećenja, istovremeno poboljšavajući okretni moment pri niskom broju okretaja motora. Recirkulacija ispušnih plinova (EGR) smanjuje emisiju štetnih plinova i povećava učinkovitost i ekonomičnost u potrošnji goriva. Visoko kapacitetni VariCool sistem hlađenja i hlađenje stlačenog zraka zrakom, poboljšavaju performanse motora. Samo-odzračujuća elektronska pumpa za gorivo pomaže skratiti vrijeme zastoja. 9,0 L PowerTech Plus motor postavlja nove standarde. To je najekonomičniji traktorski motor ikada testiran
Mednas = Vodeća učinkovitost: AutoPowr mjenjač
Jednostavno nema boljeg mjenjača od AutoPowera za traktore 8R serije. Omogućava transportnu brzinu i do 50 km/h (napomena: u zemljama u kojima je to zakonom dopušteno!) na traktorima 8R pri štedljivih 1700 o/min. Ili 40 km/h pri niskih 1200 o/min! Pošto AutoPowr mjenjač pruža i veću vučnu snagu pri manjim brzinama, omogućava rukovatelju da obradi više hektara na sat.
Još svestraniji, još udobniji, još automatiziraniji. Zašto? Sve što trebate je odabrati postavku AutoPowr mjenjača koja osigurava maksimalnu ekonomičnost u pojedinoj radnoj operaciji:
• Postavka 1 za PV i radove s hidraulikom.
• Postavka 2 za teške vučne radove.
• Postavka 3 za transport i lakše vučne radove.
John Deere 9,0 L PowerTech Plus motori i napredni mjenjači olakšavaju transport velikih tereta uz manju potrošnju goriva. Neovisni prednji ovjes (ILS) na 8R seriji traktora s mehaničkim pogonom prednjih kotača (MFWD) omogućava vam da prenesete više snage na podlogu. Idealan je i za povećanje udobnosti u vožnji. Robusni 4V-CR PowerTech Plus motori daju više snage i veći okretni moment. Bolja karakteristika "disanja" motora pomoću 4 ventila po cilindru rezultira konstantno visokim okretnim momentom duž čitavog područja rada motora.

U kombinaciji s vučnom snagom TLS Plus prednje amortizirajuće osovine i optimalnom geometrijom trotočja, ostati ćete produktivni čak i u najzahtjevnijim uvjetima rada.

I tako, izaberite odgovarajuću poteznicu za svoju prikolicu ili priključak, stavite AutoPowr mjenjač u položaj 3, i sigurno vucite teret brzinom i do 50 km/h (u zemljama u kojima je to propisima dopušteno) svojim novi traktorom 8R serije.
8R serija omogućava trenutan pristup svim važnim funkcijama i dijelovima za brzo i jednostavno svakodnevno održavanje.
• Servisna mjesta mogu se doseći s tla
• Kontrolna stakalca ugrađena su na većinu kućišta u kojima su tekućine
• Otvori za punjenje tekućina i mjesta za podmazivanje su nadohvat ruke
Filtri zraka motora, zraka kabine i re-cirkulacijski filtri kontroliraju se i mijenjaju bez uporabe alata. Vođice, ležajevi i pogonske osovine koji ne zahtijevaju održavanje ugrađeni su gdje god je to bilo moguće.
Sve je to dakako slično i kod ostalih R serija. Kaš što su i nove 6 R i 7 R serije
Inteligentno upravljanje radom motora daje dodatnih i do 18 kW (25 KS) snage za potrebe transporta, čineći održavanje brzine kretanja lakšim. Naplatci i gume laserski su postavljeni u ravninu u tvornici - sustav usklađuje naplatak i gumu kako bi tvorili savršeni krug i bili sposobni za velike brzine. Za sigurno zaustavljanje, čak i s natovarenim prikolicama, traktor se može opremiti zračnim kočnicama, hidrauličnim kočnicama, i kočnicama na prednjoj osovini. Opcijski TLS Plus prednji ovjes i HCS hidraulični ovjes kabine smanjuju vibracije i osiguravaju udobniju vožnju.
Okvir koji se proteže čitavom dužinom traktora provjereno produžava godine pouzdanog rada štiteći pogonske komponente od opterećenja i stresova. PermaClutch II spojka ne zahtjeva održavanje te smanjuje potrebe za servisiranjem. Uz to, kontrole kao što su reverzer s lijeve strane upravljača i joystick, integrirane su kako bi se postigla bolja prikladnost i komfor. Sustav hidraulike s kompenzacijom tlaka i protoka čini cikluse rada bržim. Preglednost utovarivača i vidljivost prema naprijed i kroz krov je izvanredna, a postignuta je smanjivanjem obloga u prednjem dijelu u kabine.

- 22:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

24 sata sjetve s RAPID 300

fotografije pogledati na fotogalerija
Nadnas = RATARSTVO I PROZVODNJA PŠENICE NA KRAJNJEM ISTOKU HRVATSKE NAPAĆENO SELO PONOSNO IZDIŽE IZ PEPELA
Naslov = U Lovasu za 24 sata Valtra i Rapid 300 posijali 84,72 ha
PODNAS = Vozač koji je radio noćnu je osim markira sijačice za kvalitetniji rad koristio i AGLeader GPS uređaj u traktoru. Traktor je stajao 5 minuta tijekom noći zbog izmjene pregorenog osigurača te 10-ak minuta zbog podešavanja GPS-a

Rano jesensko popodne. Prašina i vručina. 15. Listopada. Naši poljoprivrednici znaju da je to idealan rok za sjetvu krušarice. Pšenica tih dana idealno se prianja tlu. No, u kraju gdje Dunav ljubi nebo, i gdje šume posebno mirišu baš u ovo doba godine pšenica se sije. I to stotinama godina. No, siju ju Lovašani. Ovo u ratu napaćeno selo. Izrušeno i opljačkano, ubijenih mještana ali ne i ponosa radi kao nikada do sada. Tu u našem kičenom Srijemu jednostavno ljudi rade. Tu je i najsuvremenija tehnologija. Pripredili su zanimljivu gospodarsku aktivnost i manifestaciju u suradnji s PZ Lovas i Arator d.o.o i s tvrtkom Poljoopskrba međunarodna trgovina. Sa traktorima Valtra i Waderstadt sijačicom prikazali su kako se upotrebom vrhunske tehnologije može sijati 24 sata bez prestanka.
I dok napuštamo selo put nas vodi u polje. U oranicu nadomak sela. Miris čobanca, uznojena lica i ustrčali serviseri iz PMT, znatiželjnici kojima se nepce već stezalo od kulenove seke kojom smo se okrepili čekajući da taj ljuti čobanac konačno bude gotov. Cilj je bio da kad krene, dan noć, sjetva kasnije završi što boljim rezultatom. Na traktorima Joystick, ekrani, kompjutori, desetine gumbi. Laptom na automobilu i sjetva može krenuti.
Sa Rapidom Waderstadt možete sijati sve od sitnozrnatih kultura kao što je trava do velikozrnatih kultura kao što su kukuruz, suncokret i mahunarke a promjena između različitih kultura zahtijeva samo laganu radnju. Još jedna od njegovih prednosti je kapacitet sjetve koji je 2-3 puta veći nego sa preciznom sijačicom.
To je dijelom zbog velikog spremnika na Rapidu, a i zbog mogućnosti sjetve pri visokim brzinama uz istovremeno održavanje jednake dubine sjemena. Ukupno je tijekom 24 sata posijano 84,72 ha. Triput je točeno gorivo. Prvi puta 225 litara, drugi 251, a treći puta 177 litara. Nakon završetka natočeno je do čepa kako je bilo i na početku zbog lakšeg mjerenja ukupne potrošnje. A potrešeno je 653 litre. Sijane su tri sorte sjemena. Mira - za sjemensku proizvodnju i to u količini od 300 kg/ham zatim Prima - 330 kg/ha, te Apache - 240 kg/ha. Tri palete Apachea (3750 kg) su u sijačicu punjene ručno iz vreća po 25 kg. Ostalo sjeme je u sijačicu išlo preko dvovisinske pretovarne prikolice. Za jedno punjenje sjemena iz dvovisinske prikolice je bilo potrebno ispod 5 minuta, za puni spremnik sijačice u koji bi stalo cca 2400-2500 kg sjemena. Punjenje Apachea iz vreća je trajalo više od 15 minuta.
Uz 3750 kg Apachea, potrošeno je 5700 kg Mire i cca 17 tona Prime. Sijano je na dubinu od 3-3,5 cm. Sijano je na jednoj tabli ukupne veličine 86 ha međutim dio te table je namijenjen za pokuse pa je bilo nekih 74 ha posijano na toj tabli (640 m dužine) i na dva manja komada od kojih svaki po 5 ha (cca 240 m dužine svakih).
Sijano je po silažnom kukuruzu dvaput tanjuranom (jednom nakon izvoženja tekućeg stajnjaka i jednom dan-dva prije sjetve) a na dva manja komada je gruberom pređeno repište. Tri vozača su vozila od kojih su prvi i treći imali dobar učinak, srednji vozač nešto malo slabiji ali on je radio i jedno od ova dva manja polja.
Prvi vozač je napravio cca 33 ha za 7 sati rada (od 08:00 do 15:00), drugi vozač je napravio cca 18 ha za 7 sati rada (od 15:00 do 22:00) a treći vozač je napravio preostalih 33,72 ha za 10 sati rada (noćna smjena od 22:00 do završetka sjetve u 08:00). Vozač koji je radio noćnu je osim markira sijačice za kvalitetniji rad koristio i AGLeader GPS uređaj u traktoru. Traktor je stajao 5 minuta tijekom noći zbog izmjene pregorenog osigurača te 10-ak minuta zbog podešavanja GPS-a. Konačni prosjek od 3,53 ha/h je postignut uz brzinu kretanja od 16-21 km/h, na pojedinim dijelovima i do 25 km/h. U sjetvi je korišten traktor Valtra T191h (snage 189 ks) sa uduplanim stražnjim kotačima, sijačica Vaderstad Rapid RD 300C i AGLeader GPS uređaj. Sve u svemu, zadovoljni smo sa postignutim. Već ove godine smo mogli preći 90 ha u 24 sata uz nekakve sitne ispravke propusta no u usporedbi sa prošlogodišnjih 65,59 ha u 24 sata ovo je već sada veliki korak naprijed. Zadovoljni smo sa postignutim i u nekakvim budućim demonstracijama sjetve u 24 sata cilj nam je svakako preći granicu od 100 ha. Naravno, kako nije cilj samo posijati što više nego i što kvalitetnije zato ćemo i pratiti nicanje i rast pšenice te konačni prinos sa polja korištenih za ovih 24 sata sjetve, istakao je Adam Dominković iz PMT-a.
Općina Lovas je pogranična općina, obuhvaća dio uskog pojasa uz rijeku Dunav, koji na sjeveru rijekom, a na jugu kopnom graniči sa Srijemom u Vojvodini. Ukupna dužina graničnog pojasa iznosi 12 km - 6 km rijekom Dunav i isto toliko kopnene granice. Na istoku Općina Lovas graniči s Ilokom, na zapadu s Vukovarom i Općinom Tompojevci te na jugu s Općinom Tovarnik. Općinu Lovas čine dva naselja: Opatovac i Lovas. Ukupna površina općine iznosi 4.252 ha ili 42,52 km2. Prosječna nadmorska visina prostora općine je 120 m.n.m. U klimatskom pogledu ovo je nizinski kraj s umjerenom kontinentalnom klimom, hladnim zimama i toplim ljetima.
Okosnicu gospodarskog razvoja u Općini Lovas činila je poljoprivredna proizvodnja. Budućnost poljoprivredne proizvodnje su obiteljska gospodarstva i poljoprivredna poduzeća, koja s vremenom trebaju formirati zaokružene cjeline, što znači u što većoj mjeri finalizirati svoju proizvodnju. Težište je na podizanju višegodišnjih nasada, što značajno podupire Vlada Republike Hrvatske, ali i Vukovarsko-srijemska županija i Općina Lovas.
Slijedom toga, Općina Lovas prodala je individualnim poljoprivrednim proizvođačima 156 ha državnog poljoprivrednog zemljišta. Vrlo bitno je i usvajanje te provođenje Programa raspolaganja državnim poljoprivrednim zemljištem na području općine (povrat, zakup, prodaja i koncesija poljoprivrednih površina), što je u najvećem dijelu i realizirano. Vrlo veliki napori su učinjeni i da bi se realizirao projekt navodnjavanja, uz mogućnost korištenja voda za intenzivnu poljoprivrednu proizvodnju od strane poduzeća i obiteljskih gospodarstava. Također, izvršena je i izmjera državnog poljoprivrednog zemljišta, u svrhu povrata i prodaje zemljišta. Projekt je realiziran sredstvima Državne geodetske uprave, Vukovarsko-srijemske županije i Općine Lovas. U tijeku je i sanacija dijela poljskih putova u blizini naselja, izgradnja otresišta kao i uređenje kanalske mreže III. i IV. reda. Također, aktivni su i programi poticajnih mjera u poljoprivredi, koje zajednički financiraju Vukovarsko-srijemska županija i Općina Lovas. Značajan napredak postignut je i u projektu podizanja višegodišnjih nasada, u okviru kojeg je podignuto novih 70 ha voćnjaka i vinograda.
mednas = P.Z.”Lovas” i “Arator“ d.o.o. Lovas
Poljoprivredna zadruga “LOVAS“ djeluje od 1953.godine na području sela Lovasa i Opatovca. Zadruga je od svog osnutka bila nositelj gospodarskog i inog razvoja oba mjesta. Do 1991. g. zadruga bilježi stalan rast kroz primjenu moderne tehnologije i agrotehnike u poljoprivredi na seljačkim gospodarstvima. Na području općine Lovas individualni poljoprivredni proizvođači obrađivali su 1.700 ha, a zadruga 1.200 ha. Zadruga ima vlastitu sušaru, silose i skladišta za 10.000 t žitarica. Raspolagala je modernim strojevima i opremom s kojom je bilo moguće dati blagovremenu i kvalitetnu uslugu poljoprivrednicima. Znatnim sredstvima zadruga je sudjelovala i u izradi komunalne infrastrukture i objekata od općeg značaja u Lovasu i Opatovcu.

Srbočetničkom agresijom 1991.g. zadruga je doživjela velika razaranja, ljudske gubitke. Uništena je gotovo sva imovina Zadruge, njive su zakorovljene, razrušene stambene i gospodarske zgrade, opljačkana imovina. Šest godina (1991. – 1997.g.) Zadruga nije djelovala u svom sjedištu, a njeni djelatnici (82) i mještani bili su u progonstvu diljem Hrvatske i svijeta. Mirnom reintegracijom 01. kolovoza 1997.g. s općinskom upravom vraća se i uprava Zadruge, te započinje povratak i obnova, a samim tim i povratak i obnova poljoprivrednih domaćinstava.
mednas = PZ Lovas i obiteljska gospodarstva
Poljoprivredna zadruga „Lovas“ danas posluje uglavnom uslužno sa obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima. Kooperacija s poljoprivrednim proizvođačima, pored Lovasa i Opatovca, proširila se na okolna mjesta Bapsku, Šarengrad i Mohovo. Zahvaljujući upravi društva i timu stručnjaka koji su nam pomogli, danas uspješno posluje na oko 1200 ha površina, a u tijeku je nastavak izgradnje farme za 400 muznih krava. Osnovna djelatnost Društva je poljoprivredna proizvodnja, a pored toga značajno mjesto ima i stočarska, vinogradarska i voćarska proizvodnja. Društva zapošljavaju 48 djelatnika na neodređeno vrijeme, te 19 djelatnika na određeno vrijeme.

Antrfile:
Naslov = Rapid 300
Rapid mehaničke sijačice su u proizvodnji od 1991. godine. Sijačice koriste dobro dokazan Rapidov sistem ulagača koji su zaslužni za točno ulaganje sjemena što je karakteristika svih Rapid modela. Sijačice dolaze u radnoj širini od 3 ili 4 m te sa ili bez mogućnosti istovremene sjetve i ulaganja gnojiva.
Prije sjetve tlo se konsolidira traktorskim kotačima. Pivot packer na Rapidu osigurava da je ista rekonsolidacija napravljena i na prostoru između traktorskih kotača. Moguć kao dodatna oprema, pivot packer se sastoji od dva para pivotirajućih kotača koja se vuku polugama hidraulike traktora i rade dva glavna posla:
- konsolidacija tla u centru sijačice je poboljšana predstavljajući tako ujednačenu površinu u koju se može sijati
- radijus okretanja na uvratinama je znatno smanjen
Prednji dio sa alatima za obradu tla obrađuje i ravno tla. Ovisno o potrebama možete izabrati između tri različita sistema, svaki posebno ili u kombinaciji: System Crossboard, System Agrilla, System Disc.
System Crossboard se sastoji od dva reda ojačanih Crossboard lopatica koje mogu biti pridodane različitim alatima ovisno o uvjetima. Čelični dio koji radi pod određenim kutom pruža agresivnu obradu tla. S obzirom da Crossboard lopatice ne izvlače kamenje iz tla, System Crossboard je pogodan za kamenite površine i efikasno poravnavanje površine nakon oranja.

NASLOV = Valtra T serije
Nova generacija Valtra T serije je dizajnirana kako bi zadovoljila sve Vaše potrebe. Nova T serija spaja tradicionalnu snagu Valtra traktora sa raznovrsnošću Valtra ŕ la carte mogućnosti narudžbe traktora. Nova T serija koristi najnoviju tehnologiju koja ju čini liderom u svom segmentu. Sa novim mogućnostima povećava se snaga i komfor a time se i produktivnost podiže na viši nivo. Nova T serija nudi spektar mogućnosti hidraulike i transmisije klasificiranih u tri serije: Classic, HiTech i Advance. Valtra ŕ la carte sistem mogućnosti narudžbe traktora nudi nebrojeno mnogo različitih kombinacija oprema, alternativa i opcija.
SisuDiesel motori su dizajnirani za upotrebu u zahtjevnom okruženju. To je moguće vidjeti u čvrstoj strukturi, trajnosti, pouzdanosti i ekstremno visokom obrtnom momentu. Svi traktori T serije su pogonjeni SisuDiesel motorima koji uključuju brojna usklađivanja za daljnja poboljšanja startanja i smanjenje emisije ispušnih plinova. Ta usklađivanja također poboljšavaju tradicionalne kvalitete SisuDiesel motora koji su sada tiši i jači nego ikad prije. Nova generacija Common Rail motora uključuje treću generaciju EUM-a (elektronsko upravljanje motorom) koju razvija SisuDiesel. EUM tehnologija omogućava mnogo naprednih funkcija kao što su nizak ler gas (650 obr./min) kad su uključena ručna kočnica i povećanje transportne brzine a što je dostupno na HiTech i Advance
modelima.

- 21:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Mega vinarija izronila iz Banovog brda

Fotografije na linku fotogalerija
Nadnas = BELJE D.D. UVELO NAJSUVREMENIJU TEHNOLOGIJU U PROIZVODNJI VINA I PRERADI GROŽĐA SA SVOJIH 600-TINJAK HEKTARA
Naslov = Iz Banovog brda izronila mega vinarija
PODNAS = Već pogledom na objekat jasno je da se radi o nećemu jako velikom. No, ulaskom u vinariju stječe se dojam da tu stanu ne samo sva vina ovoga kraja, već cijele zemlje, ali i okolnih zemalja. Među najsuvremenijim tehnološkim dostignućima, kojima se vinarija odlikuje, posebno mjesto zauzima kontrolna soba i kontrolni monitori pomoću kojih se obavlja potpuno kompjuterizirana i automatizirana kontrola prijema i prerade grožđa, te skladištenja vina

Put nas je iz Osijeka vodio kroz polja Baranje prekrivena kukuruzom. No, pred nama se pružala ta nadeloko poznata Banska kosa. Ta prekrasna uzvisina, brdo, ili planina kako ju zovu Baranjci jednostavno vuče. I kada na kraju stupiš na nju sjetiš se američkih filmova i Kalifornijskih vinograda. Nepregledna polja kukuruza sada su izmjenila nepregledni vinogradi duž planine. Ona je uvijek obasjana suncem. I kada je na dnu Baranje i u podnožju oblačno na planini je sunce. I upravo su iz toga razloga tu bili vinograda i u rimsko doba. Više je sunca na Banovu brdu nego li u mnogim područjima na Jadranu. I spuštajući se niz vinograde prema malom seocetu Kamenac odjednom ti vinogradi izrode ogroman kompleks. Vina Belje koja se pružaju na tri hektara i obuhvaća glavni objekt vinarije, prijemni paviljon i pomoćne objekte. Iz nekoliko kilometara udaljenog Suljoša vinarija se preselila na ovo mjesto. Suljoš je u narodu znano ime za Kneževe vinograde.
Novi vinski kompleks vrijednosti 20 milijuna eura, koji su u rekordnom roku izgradili domaći izvođači, otvorili su Ljerka Puljić, starija izvršna potpredsjednica Agrokora za strategijske poslovne grupe i Ivan Todorić, predsjednik Nadzornog odbora Agrokora uz mnogo, doista mnogo gostiju. Već pogledom na objekat jasno je da se radi o nećemu jako velikom. No, ulaskom u vinariju stječe se dojam da tu stanu ne samo sva vina ovoga kraja, već cijele zemlje, ali i okolnih zemalja.
Mednas = Gortanijevi inoksi
U novoj vinariji je instalirano 247 inoks spremnika, talijanske tvrtke Gortani, čiji je ukupni kapacitet 8 milijuna litara vina. Primarna prerada se sastoji od tri linije prijema grožđa, tri odvajača peteljki, četiri preše za grožđe Bucher Vaslin i 12 vinifikatora za proizvodnju crnih vina Gimar. U prostoru cijele nove vinarije osigurano je i održavanje stabilne temperature i vlažnosti, što je izuzetno važno za proizvodnju vina visoke kvalitete. Vrijeme dolaska grožđa iz vinograda u podrum smanjeno je na minimum minimuma, a doprema maksimalno poboljšana, što su znatne prednosti.
Među najsuvremenijim tehnološkim dostignućima, kojima se vinarija odlikuje, posebno mjesto zauzima kontrolna soba i kontrolni monitori pomoću kojih se obavlja potpuno kompjuterizirana i automatizirana kontrola prijema i prerade grožđa, te skladištenja vina.

S otvorenjem vinarije obilježen je i početak ovogodišnje berbe grožđa koja je započela sa sortom chardonnay. Uspješnost berbe na 583 hektara beljskih vinograda, osim klimatskih prilika, jamči i smještaj vinarije u samom srcu vinograda što će omogućiti brzu i kvalitetnu dopremu grožđa na preradu, ističu u Belju.
Već od ove jeseni novi kompleks vina Belje bit će dostupan i za turističke obilaske u kojima će posjetitelji imati prilike upoznati se s beljskim vinima čiju je proizvodnju, prije više od tristo godina, započeo princ Eugen Savojski.
Mednas = Nagrada u Quebecu
Nagrada na ocjenjivanju u Quebecu dodatno je priznanje za ovu izuzetnu graševinu iz beljskog podruma koja u svojoj ovogodišnjoj kolekciji medalja već ima srebro s Vinagore 2011, brončanu medalju iz San Francisca 2011, zlatnu medalju i šampionsku titulu sa Bonavite 2011, brončanu medalju sa IWC-a u Londonu, te još niz drugih nagrada i priznanja s internacionalnih i domaćih ocjenjivanja. Uz navedene nagrade, te visokih 90 bodova kojima ju je ocijenio svjetski poznati i priznati vinski kritičar Robert Parker, Graševinu 2009. iz Podruma Belje čine vrhunskim vinom čija su kvaliteta i izvrsnost prepoznate i nagrađene na svim ocjenjivanjima.
S obzirom da Podrumi Belje posljednjih godina osvajaju nagrade i za svoja druga vina, svakako treba naglasiti i zasluženu titulu Vinara godine, dodijeljenu krajem prošle godine.
Selections Mondiales des Vins smatra se najvećim natjecanjem vina koje se održava u Sjevernoj Americi, a na ovogodišnjoj manifestaciji sudjelovalo je 600-tinjak proizvođača iz 32 zemlje.
Svijet u čaši, prva specijalizirana revija za vino, gastronomiju i turizam svake godine, tradiocionalno u hotelu Antunović, proglašava najboljeg vinara i najboljeg kuhara godine. Ove godine u izuzetno jakoj konkurenciji vrsnih hrvatskih vinara titulu vinara godine su osvojili Podrumi Belje pod vodstvom glavnog enologa g. Marijana Kneževića.
Podrumi Belje najveći su hrvatski proizvođač grožđa i to iz vlastitih vinograda na području vinogorja Baranja unutar vinogradarske podregije Podunavlje, u kojoj je uzgoj vinove loze poznat stoljećima, a ove su godine prepoznati i kao jedan od najnagrađivanijih podruma u Hrvatskoj.
Podrumi Belje sa svojim vinima sudjeluju na svim značajnim ocjenjivanjima vina u zemlji i inozemstvu, a samo u ovoj godini osvojeno je nekoliko prestižnih međunarodnih nagrada i priznanja od kojih se posebno ističe zlatna medalja i regionalni trofej za Merlot 2008. na Decanteru, te izvrsna ocjena svjetski poznatog i priznatog vinskog kritičara Roberta Parkera koji je Graševinu 2009. iz ovog podruma ocjenio s 90 bodova šta je najviša ocjena kojom je neko hrvatsko vino ocjenjeno.
Vinarija sagrađena na površini nešto većoj od 10.000 četvornih metara kapaciteta je osam milijuna litara. U njoj je instalirano 247 inoks spremnika talijanske tvrtke Gortani, od kojih je najveći kapaciteta 100.000 litara. Tridesetogodišnje iskustvo na području proizvodnje rezervara i sustava za proizvodnju vina od inox-a i stalni trud uložen u istraživanju i razvoju novih proizvoda dovelo je do toga da GORTANI postane vodeće poduzeće u svom sektoru. U suvremenoj tvornici od preko 10.000 m2 (pokrivenih), sa najsuvremenijom opremom i najrazvijenijim softverima dostupnima na tržištu, stručnjaci GORTANI zadovoljavaju potrebe najpoznatijih vinogradara.
Među najsuvremenijim tehnološkim dostignućima posebno mjesto zauzimaju kontrolna soba i kontrolni monitori, pomoću kojih se obavlja potpuno kompjutorizirana i automatizirana kontrola prijema i prerade grožđa te skladištenje vina. Vinarija je sagrađena u nepunih godinu dana, a u njoj će završiti kompletan urod sa 600-tinjak hektara beljskih vinograda.
- Radili smo i na sadnji novih vinograda, tako da ćemo 2013. godine imati 610 hektara vinograda prosječne starosti devet godina - rekao Goran Pajnić, predsjednik Uprave Belja d.d. koji je dodao i kako se krče stari i sade novi vinogradi.
- Beljska vinarija je paradigma načina Agrokorova rada. Primjenjujemo isti recept, a to je instaliranje vrhunske tehnologije koja s vrhunskim znanjem daje isto takve rezultate - istaknula Ljerka Puljić dodavši kako je to jedan od razloga što je Agrokor 28. najuspješnija tvrtka u istočnoj Europi i prva u takozvanoj Adria regiji. Podsjetila je na izvrsnu vinogradarsku godinu, što je, uz najnoviju tehnologiju, preduvjet da beljska vina kao i svake godine zablistaju.
Time je Agrokor postao vodeća kompanija u proizvodnji vina s približno 20 milijuna litara godišnje, s vinogradima u Istri, Mladini, na Pelješcu, na iločkom području i u Baranji. Agrokor je kupio Belje prije nepunih šest godina i otad ulagao u vinograde kako bi dobio vrhunsko grožđe.
Mednas = Posebna linija za birana grožđa
Glavni enolog Vina Belja, Marijan Knežević, proveo je uzvanike kroz novi podrum i pokazao im preše od 150 hektolitara te posebnu liniju za birana grožđa i za ispiranje bobica posebne kvalitete, što je nazvao mali podrum u velikom. Spremnici za vino smješteni su u dvostrukoj zoni grijanja i hlađenja, grožđe i vino pod zaštitom su inertnog plina, a proizvodni postupak potpuno je automatiziran. Proizvodnjom se, dakle, automatski upravlja od primarne predaje grožđa u vinogradu do stavljanja vina u boce.
U podrumu je i specijalizirani laboratorij za analizu grožđa i vina s najsuvremenijom enološkom opremom u svijetu kojom se kontroliraju svi parametri važni u proizvodnji grožđa i vina. Punionica bi u novu vinariju trebala biti preseljena u veljači 2012. godine, a bit će kapaciteta 4.000 boca na sat. Berba grožđa 2011. na 583 ha beljskih vinograda će prema prvim pokazateljima biti izuzetna. Kako je istaknuo Baldo Matić, direktor PC Vinski podrumi Belje - Ovakva godina se događa jednom u deset godina”. Do sada su obrane gotovo sve bijele sorte – chardonay, pinot bijeli, pinot sivi i muskat otonel, a berba graševine je započela polovicom rujna.
Autor: tekst i slike: Damir RUKOVANJSKI


- 21:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 28.10.2011.

Findri prezentacija AG LEADER

























g

- 13:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

petak, 21.10.2011.

Claas hvata novi zalet

Nadnas = CLAAS JE USPOSTAVLJANJEM NOVOG REGIONALNOG CENTRA OZBILJNO PROMJENIO SLIKU TRŽIŠTA MEHANIZACIJE
NASLOV = Nakon pregrupiranja snaga nove akcije
Podnas = Hubertus Küsters je voditelj CLAAS Regionalnog središta Austrije i regie Adria

Veliki i moćni Claas pregrupirao je svoje snage na mnogim tržištima. Isto je napravio i na njima veoma važnom tržištu u Austriji. Od 1.listopada pokrenula je svoju vlastitu tvrtku i otvorila regionalno središte u Stockerau. To je mjesto u neposrednoj blizini Beča i ima prikladan položaj i lako je dostupan svim poljoprivrednicima. Na čelu nove skupine zaposlenika je Hubertus Sexton i on će imati zadatak kordinacijom prodaje i servisa, osim u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.
Jens Skifter, CLAAS regionalni direktor, predstavio je važnost tržišta i zadatke novog CLAAS Regionalnog centra.
"Želja nam je svim našim kupcima osiguramo profesionalnog distributera i partnera. Uspjeli smo osigurati izvrsnu ponudu strojeva što će kupci znati cijeniti."
Osim toga, austrijski CLAAS GmbH, pokrenuo je akciju izvanredne opskrbe rezervnih dijelova u Austriji i drugim zemljama. Predsjednik Uprave Stephan Kloster Kamp ističe: " Stupa na snagu odmah, tvrtka će sa svojim odabranim dilerima diljem zemlje, značajno unaprijediti standarde nabave i dopreme rezervnih dijelova " Osim toga, korisnici mogu dobiti sve rezervne dijelove preko noći iz središnjeg skladišta u Hammu ili više baza u južnoj Njemačkoj. Kontakt s Claasom sada je moguć i s novom stranicom www.claas.at., ističu u priopćenju iz tvrtke Claas.
Ovo se sve dakako moglo i očekivati. Tvrtka koja ima najbolje i najveće, a i najpoželjnije kombajne se ne može dozvoliti da u ovoj regiji proda godišnje nekoliko komada. Mnogo toga je u igri. Pa Claas je prije sedam godina kupio cijelu tvornicu traktora. I to ne bilo kakvu. Već francuski ponos. Renault agriculture. I igre mačke i miša više ne vrijede. Ako ne ide moraju stvari uzeti u svoje ruke.
autor: D.R.
Slika:
Hubertus Küsters (lijevo) će na čelu novog CLAAS Regionalnog središta Austrije i regije Adria. CLAAS Regionalni direktor Jens Skifter na slici je desno.

NADNAS = POVIJEST CLAASA
NASLOV = Prvi kombajn još 30-tih godina prošlog stoljeća
- 1913, osnivanje poduzeća od strane Augusta Claasa u mjestu Clarholz u Westfaliji
- 1914, August i Franz Claas osnivaju poduzeće Braća CLAAS
- 1919, preseljenje u mjesto Harsewinkel, proizvodnja petljača za sjeno
- 1921, prvi CLAAS-ov patent na uređaj za petljanje za racionalno vezanje slame
- 1930, Početak razvoja prvog kombajna(prije svega prilagođen za posebne europske uvjete)
- 1934, Proizvodnja prve preše sa sakupljačem
- 1936 CLAAS izbacuje na tržište prvi kombajn konstruiran u Europi za Europu
- 1937, Početak serijske proizvodnje vučenih kombajna
- 1946 , Početak serijske proizvodnje vučenog kombajna SUPER
- 1953 , Početak gradnje prvog samohodnog kombajna
- 1962, Početak proizvodnje u novoj tvornici preša u Metzu u Francuskoj,
- 1969 Proširenje programa s programom tzv. Zelene linije u mjestu Saalgau (preuzimanje tvornice poljoprivrednih strojeva Josef Bautz)
- 1973, Predstavljanje prvog samohodnog silokombajna
- 1976 Prva CLAAS-ova preša za valjkaste bale serije ROLLANT
- 1983 , Novi proizvodni program samohodnih silokombajna serije JAGUAR
- 1988 , Prva CLAAS-ova preša za velike bale QUADRANT,
- 1994, Početak razvoja sustava AGROCOM ( elektronski informacioni sustav za poljoprivredu uz satelitsku podršku),
- 1995, Uvođenje serije velikih kombajna LEXION ( s 40 tona žitarica na sat najjači kombajn na svijetu),
- 1997, Preuzimanje tvornice otkosnih uređaja u mađarskom mjestu Törökszentmiklos
- 1998 , Kombajni serije LEXION izabrani za „Stroj godine“
- 2000 , Početak rada u novom logističkom centru rezervnih dijelova u Hamm-Uentropu
- 2001 Polaganje kamena temeljca za potpuno renoviranje i pregradnju tvornice u Harsewinkelu. S čak 55 miliona € dotad najveća investicija u povijesti poduzeća.
- 2003, S kupnjom većine vlasništva firme RENAULT Agriculture CLAAS proširuje svoju paletu proizvoda za ponudu traktora.
- 2004, Prva godišnjica partnerstva CLAAS-a i RENAULT Agriculture-a. JAGUAR slavi svoju obljetnicu: 20.000-iti silokombajn silazi s trake obojen u poseban lak. CLAAS-ovi traktori u Njemačkoj postižu prve uspjehe u prodaji.
- 2008, CLAAS-ova tvornica uređaja za otkos u Mađarskoj dobija najviše odlikovanje saveza njemačke industrije kao mjesto najbolje proizvodnje u istočnoj Europi. CLAAS postaje 100 postotni vlasnik tvornice traktora u francuskom Le Mansu. CLAAS po prvi puta probija granicu od 3 milijarde godišnjeg prometa
Slike:
33t-claas renault.jpg
S kupnjom većine vlasništva firme RENAULT Agriculture CLAAS proširuje svoju paletu proizvoda za ponudu traktora

33t-claas1 stari.jpg
Početkom 60-tih godina

33t-Claas Super.jpg
Claas Super

33t-Claas Matador.jpg
Claas Matador

33t-Claas Model SF circa late 1950's.jpg
Claas Model SF circa late 1950's

33t-Claas Columbus.jpg
Claas Columbus


Nadnas = OBITELJ CLAAS I DALJE USTRAJNA U TEHNOLOŠKOJ PERFEKCIJI
Naslov = Perjanice Claasa moraju njegovati svoje perje
PODNAS =
Riječ je tvrtki koju su obitelj Claas osnovali u kolovozu u Clarholzu u pokrajini Westfalen. Godinu dana poslije Franz Claas osnovao je tvrtku Gebr Claas, da bi proizvodnju veziva za slamu 1919 preseli u Harsewinkel. 1930 godine bilježi se početak razvoja kombajna, a 1934 i prvog takozvanog pick-Presse. Prva serijska proizvodnja kreće 1946, a prvi samohodni kombajn na tržištu je 1953. godine. Već 1962. godine počinje rad u novoj tvornici u Metzu u Francuskoj. Dalje se već i teško prati. 1976. godine prvi rolobaler, pa 83. program Ja- Godinama pratimo u novinarskom smislu i rad ovih strojeva na našim poljima. Nas se jako dojmio kombajn Tucano. Jasno nam je dano do znanja koliko u radu znači Hybrid system slamotresa koji u dodiru s Roto plus odvajanjem zrna daje vrhunski učinak. Do sada je taj sistem imao Lexion s dva rotora, a Tucano to sve ima ali s jednim velikim rotorom. Na polju smo ne tako gledali u radu Tucano 470 i 480 a uspoređivali smo s Lexion 600 terra-Trac. Usporedili jesmo, ali jednostavno sva tri kombajna su besprijekorna. No, kod Tucano 470 s 326 konjskih snaga motorom Mercedes-Benz i Tucano 480 s 365 konjskih snaga, ali s motorom Caterpilar nema se zamjerke. Čak su i izjednačeni u gotovo svim performansama kada je u pitanju motor i hibridna tehnologija o kojoj govorimo. Dakle, APS i ROTO PLUS čine upravo te kombajne boljim a APS, treba istaći, osigurava siguran rad, ali i brz rad, samog rotora pri odvajanju sjemena. Odnosno sama skračenica APS znači ubrzan pred separator. Tucano ima pogled na prebacivanje zrna direktno se iz kabine može gledati kako se diže izvršeno zrno. Može se opremiti sustavom telematic. Veliki heder. Doista je heder od 12 metara velik. Ima dvije odvojene šestometarske kose svaka sa svojim pogonom rade zajedno. Normalno, jer jedna 12 metarska ne bi mogla raditi. Sinkroni pogon noževa rade kontra jedan drugog. Koristi se linearni prijenos snage na noževe. Promijenili su broj noževa da bi se veličina kose poboljšala. U zapadnoj Europi se to koristi kod velikih prinosa da bi se povećala snaga otkosa, u istočnoj, gdje su manji prinosi da bi se povećala brzina otkosa. Za manja poduzeća koja žele biti neovisna u korištenju mehanizacije već nekoliko godina pažnju nam privlači tip kombajna Avero 240.. Za istaći je brzo kačenje hedera. Koristi se običan ili vario heder od 5,6 metara. Claas ima mogućnost za taj kombajn isporučiti i sklopivi heder. Koristi ABS sistem vršenja. To je srce kombajna i s tim sistemom daju 35 posto bolji rezultat nego kod konvencionalnih mašina s jednim bubnjem. Poklopci motora se lagano otvaraju i kompletan servis se može obavljati na polju. Korpa hladnjaka lako se otvara prema gore. Zapremina bunkera za sjeme 100 tisuća litara. Avero koristi motor katerpilar od 198 konjskih snaga.
Claas Rollant 454 Uniwrap rolobaler koji umata u velike bale. Rovant ima šest rezervnih namata s jedne strane, šest s druge. Variant primjerice može praviti rolo balu visine do 1,80 i ima mogućnost korištenja samo mreže ili konca. No, mreža je uvijek bolji izbor ističu predavači. Univrap je pak bolji za silažu. Može sve, ali bolji je za silažu a rovant 365 za kukuruzovinu i slamu. Rolant ide, kako vidite na našim slikama i bez Uniwrapa. Imaju ekstremno brzo automatsko omatanje mrežom ili koncem i veliki broj noževa, čak 25, koji rade besprijekorno. Noževi su dugački 4,8 cm Imaju odlično razrađen sistem dodatnog zbijanja vanjskog dijela bale, kao i rotor za predizbijanje mase. Tu je i neizbježni elektronični nadzor svih funkcija. Stručnjaci ovog proizvođača istiku da je Claas filozofija smanjenja troškova rada u eksploataciji i da je kombinacija ROLANT - UNIWRAP, balirka i omotač bala u jednom stroju, ono što treba svakom naprednom stočaru. Teško je reći što iz Claas programa još izdvojiti. Ali ono što gledali u radu, zasigurno je i ono što nas najviše uvijek dojmi. Ovo je kratki osvrt, ali za očekivati je i da će sam Claas uspostaviti nove serije prezentacija i promocija svojih proizvoda.


Antrfile:
Naslov = 75 godina rođenja kombajna
Ljeto 1936 označio je rođenje kombajna na našem kontinentu. Na Zschernitz Manor kraj Halle u Saxony-Anhalt. Kolovoz. Izuetno vrući je bio kolovoz. Claas je predstavio traktor koji vuče stroj a koji veže slamu. Godine 1946 CLAAS je pokrenuo jedan visoko učinkovit kombajn pod imenom SUPER. 1953. Je godina kada na svjetlo dana izlazi prvi samohodni kombajn. Njega je prodano narednih 10 godina čak 20.000 primjeraka a znan je pod imenom SF do 1963.
Tijekom sljedećih nekoliko desetljeća, ova je tvrtka razvila učinkovit kombajn za sve žitarice i sve biljke kao i sve klimatske zone u svijetu. Europa i Columbus modeli su dobro poznati svima, a slijede Matador, senator i Mercator i, konačno, po DOMINATOR i LEXION. Do danas, CLAAS je proizveo više od 400.000 kombajnima u Harsewinkelu. 75 godina nakon izuma kombajn za Europu, CLAAS je još uvijek daleko najveći tržišni lider u Europi. Oko 40 posto svih kombajna su proizvodi CLAAS.


Slika: 33t-claas jaguar.jpg

- 08:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #